Na dole tego wpisu znajdziesz jego wersję wideo.
Na starcie powiem, że będę tu używać słów zgłoszenie i aplikacja zamiennie – w obu przypadkach mam na myśli wiadomość, którą niektórzy nazywają też „listem motywacyjnym„, lub wnioskiem, którą to wysyłamy podczas rejestracji do Amazon Merch, a w której opowiadamy im o sobie, ewentualnie załączając np. nasze portfolio graficzne.
„Witaj, Brodaty. Wysłałem niedawno zgłoszenie do Amazon Merch od Demand, jednak dostałem odmowę, Amazon odrzucił moją aplikację. Co robić dalej? Czy mogę aplikować ponownie?”
Tego typu maile i wiadomości na przeróżnych social mediach zalewają mnie regularnie, a że moda na zarabianie na Amazon Mech wydaje się w końcu rozkwitać również w Polsce, proporcjonalnie rośnie ilość rozczarowanych odmową adeptów koszulkowego biznesu print on demand.
Postaram się wyczerpać dziś ten temat, aby nie pozostawiać wątpliwości co należy zrobić w takiej sytuacji.
Koniec świata? Brak nadziei? A może… normalna rzecz?
Najważniejszym, co musimy sobie uświadomić jest fakt, że odmowa od Amazon Merch jest czymś zupełnie normalnym i naturalnym, zwłaszcza, jeżeli mówimy o pierwszej próbie: naprawdę niewiele znam osób, które dostały się do Mercha za pierwszym razem i sam do takich osób nie należę – Amazon wpuścił mnie do merchowego raju dopiero za trzecim razem, a to i tak wcale niedużo, gdyby porównać z niektórymi przypadkami, które znam.
Czy mogę aplikować ponownie?
Przyjrzyjmy się wiadomości, jaką Amazon daje nam w odpowiedzi na nasze zgłoszenie:
„Thank you for requesting a Merch by Amazon account
We appreciate your interest, but your account request has been declined. We thank you for taking the time to introduce yourself to us and encourage you to check out other selling options on Amazon.”
Możemy odnieść wrażenie, że zostajemy nieco „spławieni”.
Czasem może się to wydawać wyjątkowo niesprawiedliwe, bo bywa tak, że ktoś wysyła zgłoszenie napisane na przysłowiowym kolanie i zostaje przyjęty, a ktoś inny pracuje od 15 lat jako grafik, ma bogate, piękne portfolio, pisze świetne zgłoszenie perfekcyjną angielszczyzną, a mimo to zostaje odrzucony. Niestety, nie ma na to reguły i nikt tak do końca nie zna kryteriów, na podstawie których Amazon daje nam szansę, lub wręcz przeciwnie. To też musimy mieć na uwadze – być może zostaliśmy odrzuceni zupełnie losowo: nijak nie świadczy to o nas źle.
Jeżeli spotkał Cię taki los, zapewne zauważyłeś(-aś), że nigdzie nie da się znaleźć czegoś w rodzaju przycisku w stylu „Spróbuj Ponownie”.
Nie bez powodu.
Co do zasady, Amazon nie zezwala nam na kolejne próby i w domyśle po odrzuceniu powinniśmy „dać sobie spokój” i znaleźć inne hobby, czy inny sposób na zarobek.
W praktyce sytuacja wygląda zgoła inaczej.
Oczywiście żadną miarą nie namawiam do łamania jakichkolwiek regulaminów, jednak gdyby nie kolejne próby, ani ja, ani setki osób, które znam, nigdy nie dostałyby się na Amazon Merch.
Bądź co bądź – owszem, zarabiamy na tej platformie, ale musimy pamiętać, że Amazon również nie jest Robin Hoodem – otrzymuje on przecież prowizję ze wszystkich naszych sprzedaży.
Myślę, że gdyby naprawdę zależało im na tym, by adepci merchowego biznesu nie mogli aplikować ponownie, mogliby w łatwy sposób na to nie pozwolić od strony technicznej. Jak wspomniałem, naprawdę rzadkością jest, że ktoś zostaje przyjętym przy pierwszej próbie. Zwłaszcza, jeśli nie mieszkamy w Stanach, czy Wielkiej Brytanii.
Jak aplikować drugi raz na Amazon Merch po odmowie?
Mówiąc krótko – jeśli spotkała nas odmowa od Amazon Merch, aby aplikować ponownie, musimy założyć nowe konto na Amazonie i przejść jeszcze raz przez cały proces rejestracji, oraz samo w sobie wysłanie zgłoszenia.
Co ważne, nie musimy zmieniać naszych danych osobowych, czy bankowych – jedyne, co musi się siłą rzeczy zmienić, jest nasz adres email – w końcu jest to nowe konto.
Nasz adres zamieszkania, numer konta, na który Amazon będzie wysyłać nasze wynagrodzenie i cała reszta może pozostać bez zmian.
Czasami Amazon nie chce „przepuścić” naszego numeru telefonu, gdyż jest on już powiązany z poprzednim kontem – w takiej sytuacji najprościej jest poprosić kogoś zaufanego, rodzinę, przyjaciela, aby użyczył nam na potrzeby weryfikacji swojego numeru. Można też usunąć stare konto na Amazonie, co powinno ułatwić kwestię numer telefonu (choć i z tym bywa różnie – czasem taki zabieg wystarcza, a czasami nie).
W związku z powyższym, niezwykle ważne jest, aby pisząc kolejną wiadomość zgłoszeniową nie chlapnąć czegoś w stylu „W zeszłym tygodniu odrzuciliście moją aplikację, to moje drugie podejście”.
Taka informacja, nie dość, że jest marnowaniem cennych znaków, których niewiele mamy tam do dyspozycji, to jeszcze jest idealnie wymierzonym strzałem we własną stopę.
Treść aplikacji na Amazon Merch: co napisać? Czy trzeba zmienić?
Kolejnym ważnym pytaniem jest, czy musimy zmieniać samą w sobie treść naszej wiadomości, czy może wystarczy wysłać drugi raz to samo, licząc na łut szczęścia?
Mimo, że wcześniej sprawa ta była niejasna, obecnie podejrzewa się, że mamy znacznie większe szanse, jeżeli zmienimy naszą treść aplikacji przy kolejnej próbie. Im bardziej, tym lepiej. Wydźwięk może być podobny, ale chodzi o to, żeby sama w sobie treść wiadomości wyraźnie się różniła. Używajmy zamienników, synonimów, a najlepiej napiszmy wszystko jeszcze raz od zera.
Jeżeli nie czytałeś jeszcze wpisu „Amazon Merch: jak się dostać?”, koniecznie nadrób tą zaległość, bo poruszam tam wiele bardzo ważnych punktów, co do których należy się stosować.
Zawsze warto testować, sprawdzać, kombinować!
Na przykład, jeżeli Twoje pierwsze zgłoszenie zawierało link do portfolio, lub do Twojego innego sklepu print on demand, może warto spróbować tym razem go nie załączać i zobaczyć co się wydarzy – dokładnie tak samo w drugą stronę: jeśli nie dodawałeś(-aś) żadnego linku, być może warto będzie go umieścić, jeżeli dysponujesz czymś, czym możesz się Amazonowi pochwalić.
Prędzej, czy później (oby prędzej), któryś wariant zadziała, a szkoda by było marnować czas na użalanie się nad sobą i obrażanie się na niesprawiedliwy świat, kiedy w tym czasie nasze zgłoszenie mogłoby już być rozpatrywane.
Aplikowanie na Merch zabiera czasem trochę czasu: fakt.
Czasem zabiera go zdecydowanie za dużo: również fakt.
Jednak niech nie będzie to jedyne kryterium naszej decyzji, bo upartość i nieustępliwoć w biznesie popłaca, a ci, którzy poddają się przy pierwszych lepszych przeciwnościach, zazwyczaj nigdzie nie dochodzą.
Nie poddawaj się!
Wiem, to brzmi jak truizm. Ale prawda jest taka, że ten proces dokładnie tego wymaga – niezłomności.
Doskonale pamiętam jak nieprzyjemnym, czy wręcz bolesnym uczuciem jest odmowa od Amazon Merch: każde odrzucenie boli.
Pamiętam, że czułem w sobie duże poczucie niesprawiedliwości, bo czułem wewnątrz, że naprawdę jest to ten biznes, w którego kierunku chcę się rozwijać, że to jest coś skrojonego dokładnie pode mnie.
Wiedziałem, że sobie poradzę, mimo, że nie miałem jeszcze żadnej wiedzy.
Z wiedzą sprawa jest prosta: wystarczy ją zdobyć i już ją mamy.
Pomimo frustracji, uczucia niesprawiedliwości i zawodu, podjąłem decyzję (słowo klucz!), że się tam dostanę. I koniec. Jeśli odrzucą mnie sto razy, dostanę się tam za sto pierwszym.
Uważam, że takie myślenie jest niezwykle ważne we wszystkim, co robimy w życiu. Bo czegokolwiek się nie podejmujemy, nigdy nie będzie różowo przez cały czas. Zaryzykuję stwierdzenie, że przez większość czasu będzie pod górkę. Człowiek sukcesu, człowiek mentalnie bogaty, czy jakkolwiek takiego człowieka nazwać, potrafi działać pomimo, że nie wszystko idzie po jego myśli.
Podsumowanie
Nie będzie to długi epilog, bo cały temat można zamknąć w jednym zdaniu:
Im szybciej zaczniesz aplikować, tym szybciej się dostaniesz.
Jak się nad tym zastanowić, to jest tak proste.
Zapisz się już teraz do Darmowego Kursu Domowego Biznesu TUTAJ
Zapraszam Cie serdecznie do zapoznania się z moim kanałem YouTube TUTAJ.
Znajdziesz tam ogrom wiedzy na temat Amazon Merch on Demand i innych form biznesu internetowego.
Jeśli działasz już na Merchu, przejrzyj zakładkę NARZĘDZIA, czeka tam na Ciebie wiele pomocnych linków do programów i rozszerzeń, które mocno usprawnią Twój proces publikacji i sprzedawanie koszulek na Amazonie.
Dołącz do Akademii Print On Demand
A może chcesz już teraz zdobyć przewagę nad pozostałymi i posłużyć się „wiedzą tajemną”?
Dowiedzieć się ze szczegółami co wyniosłem z lat merchowych doświadczeń, nauki, czytania i przede wszystkim praktyki?
Dołącz do naszej Akademii Print On Demand, która nauczy Cię wszystkiego od A do Z, począwszy od założenia konta, rejestracji, tworzenia pierwszej koszulki, szukania nisz, słów kluczowych, darmowe sposoby promowania Twoich produktów, dostaniesz też ogrom potrzebnych narzędzi, oraz dostęp do zamkniętej grupy facebookowej tylko dla kursantów.
Akademia Print On Demand to nie tylko najlepszy w Polsce Kurs Amazon Merch – jest to zbiór czterech kursów w cenie jednego! Nauczysz się:
- zarabiać na Amazon Merch
- zarabiać na Redbubble
- zarabiać na Teepublic
- tworzyć piękne kompozycje w Canva
Dołącz do Akademii Print On Demand TUTAJ
Życzę Ci samych sukcesów i niezłomności!
Mateusz.