Być może zastanawia Cię jak się rozliczyć z platform opartych na druku na żądanie np. Amazon Merch lub Amazon KDP.
Bardzo często pytacie mnie w jaki sposób rozliczać podatek od dochodów uzyskanych na platformach print on demand.
Nie jestem ekspertem w temacie podatków, dlatego powierzam tę kwestię specjalistkom, by mieć pewność, że wszystko jest zrobione jak należy.
Skorzystaj z usług biura księgowego, z którym współpracuję od lat i gorąco polecam.
Czy mogę samodzielnie rozliczyć swoją sprzedaż?
Tak. W filmie zamieszczonym powyżej, Ewa tłumaczy dokładnie jak należy to zrobić. Jeżeli jednak nie czujesz się pewnie w temacie podatkowym (tak jak ja), lepiej i bezpieczniej jest skorzystać z pomocy profesjonalisty, który zdejmie ten problem z Twoich barków.
Do kiedy należy się rozliczyć ze sprzedaży na Amazon Merch i Amazon KDP?
Do końca kwietnia następnego roku. Jeżeli np. chcesz rozliczyć sprzedaż z Amazon KDP lub Amazon Merch za 2024 rok, należy to zrobić do końca kwietnia 2025 roku. Nie można jednak zrobić tego wcześniej, niż w połowie marca 2025, ponieważ dopiero wtedy w Twoim panelu są dostępne do pobrania odpowiednie dokumenty podatkowe.
Skąd pobrać dokumenty podatkowe na Amazon?
W panelu Amazon Merch, lub Amazon KDP klikając w "Your Account" znajdziesz zakładkę "Tax Information". Kliknij w "Update Tax Information", a następnie "Find Forms" - znajdziesz tam wszystkie dotychczasowe formularze, wystawione dla Ciebie przez Amazon. Zazwyczaj formularz za poprzedni rok pojawia się tam w połowie marca roku kolejnego.
Czy trzeba rozliczać małe kwoty?
Nawet małe kwoty należy zgłosić w rozliczeniu rocznym do Urzędu Skarbowego. Jeżeli zmieścisz się w aktualnie obowiązującej kwocie wolnej od podatku to podatku ze sprzedaży nie zapłacisz, ale sprzedaż musi zostać przedstawiona w Twoim PIT.
Jak często muszę rozliczać sprzedaż z platform print on demand?
Wystarczy rozliczyć się raz w roku. Przychody ze sprzedaży z Amazon KDP/Amazon Merch (są to przychody z praw autorskich) należy rozliczyć raz do roku i nie ma potrzeby rozliczania się co miesiąc z Urzędem Skarbowym. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy posiadasz swoją firmę i chcesz rozliczać się w ramach działalności.
Jak najprościej rozliczyć sprzedaż z print on demand?
Wystarczy, że skorzystasz z oferty na tej stronie, pisząc mail przez formularz kontaktowy. Nie musisz znać się na księgowości. Otrzymasz mail zwrotny, w którym dowiesz się jakie dokumenty musisz nam dostarczyć, oraz jak opłacić usługę Rozliczenie Print On Demand. Księgowość rozliczy Twoje zarobki i wyśle Ci dokument z kwotami, które wpiszesz do swojego rozliczenia rocznego. Jeżeli wybierzesz Pakiet FULL (z rozliczeniem rocznym PIT), księgowość wyśle do Urzędu Skarbowego całe Twoje rozliczenie roczne łącznie z przychodami z platform print on demand.
Czy po przekroczeniu danego progu zarobków muszę otworzyć działalność gospodarczą?
Nie. Rozliczasz się z praw autorskich, a to oznacza brak konieczności posiadania własnej firmy. Nie ma tutaj żadnych limitów, ani progów, powyżej których należy otworzyć działalność, bo nie jest to tzw. działalność nierejestrowana. Wystarczy, że raz w roku rozliczysz się z Urzędem Skarbowym jako autor.
Copyright © Mateusz Bober | Brodaty Mercher 2025 - Wszelkie prawa zastrzeżone.
www.brodatymercher.pl
O mnie | Polityka prywatności | Regulamin | Kontakt