Cześć, z tej strony Wasz Brodaty Mercher i dzisiaj poruszę temat nieco odmienny od “standardowego”, choć oczywiście wciąż będzie się on tyczyć zarabiania online, sprzedaży koszulek i dochodu pasywnego, z tym, że dzisiaj pojawi się temat innej platformy niż dotychczas. 

Jeśli śledzisz mojego bloga, lub kanał Youtube, na pewno nazwa Redbubble obiła Ci się o ucho (tudzież oko).
Oczywiście nic się nie zmieniło i wciąż moim ukochanym i zarazem najbardziej dochodowym miejscem zarabiania jest Amazon Merch, jednak, jak zapewne wiesz, z Merchem wiąże się kilka trudności dla osób nowych: po pierwsze, trzeba się tam zgłosić, dostać akceptację od Amazona, a następnie kolejnymi sprzedażami awansować na kolejne “poziomy sprzedawcy”, by móc wrzucać coraz wyższą liczbę produktów i zarabiać coraz więcej.
Oczywiście są to rzeczy zupełnie możliwe do osiągnięcia przez każdego, a na moim blogu i kanale YouTube jest sporo treści, które cały ten proces wyjaśniają i pomagają (zobacz TUTAJ).

Co jednak, gdybym Ci powiedział, że możesz sprzedawać nie tylko koszulki, czy bluzy, ale również dziesiątki innych, często kupowanych artykułów, jak naklejki, maseczki, kubki, a nawet artykuły do wystroju wnętrz z własnym nadrukiem dosłownie od zaraz, nie posiadając firmy, nie musząc inwestować ani złotówki, oraz nie wychodząc z domu, nie musząc też wcale posiadać zdolności graficznych?
Owszem, takie miejsca istnieją, a jednym z moich ulubionych z tej grupy jest właśnie Redbubble i odpowiedź na pytanie jak zarabiać na Redbubble będzie treścią tego wpisu.

Zachęcam Cię też do zapisu do Darmowego Kursu Domowego Biznesu, gdzie w lekcji na temat Redbubble opowiadam sporo o tej platformie. Zapisz się teraz TUTAJ.

Darmowy Kurs Domowego Biznesu

Jak zarabiać na Redbubble?


Czy Redbubble jest lepsze, niż Amazon Merch?
Nie powiedziałbym, że „lepsze”: choćby dlatego, że Merch daje nam większe możliwości zarobku, poprzez o wiele większą liczbę klientów, którzy codziennie ten sklep odwiedzają.
Czy jednak Redbubble jest gorsze niż Merch?
Również nie! Choćby dlatego, że możesz zacząć sprzedaż “z marszu” – rejestracja i utworzenie własnego sklepu trwa tam dosłownie kilkadziesiąt minut – tylko tyle dzieli Cię od założenia własnego sklepu internetowego.

Redbubble jest po prostu nieco inną platformą, jednak podobnie jak Amazon Merch, opiera się ona na druku na żądanie (print on demand), co oznacza, że Ty tworzysz w prostych programach grafiki na koszulki w formie pliku .png, a następnie umieszczasz je na “wirtualnych produktach”, które w momencie, kiedy ktoś je kupi, zostają “wskrzeszone” do prawdziwego życia (konkretniej: wydrukowane) przez, w tym wypadku, Redbubble.

Moje zarobki na Redbubble

Często słyszę pytania o moje zarobki na Redbubble, zahaczę więc ten temat od razu, aby dać Ci pewien pogląd na sprawę.
Zaznaczam z góry, że moje zarobki na Redbubble są znacznie niższe, od tych z Merch by Amazon, wynika to z wielu czynników, na czele jednak z tym, że Merchowi poświęcam o wiele więcej czasu i uwagi (nie da się robić wszystkiego na raz, podobno “banki od wszystkiego są do niczego”).

Poniżej widzisz screen z kwotami, które wypłacał mi w ostatnich miesiącach Redbubble. Nie są to więc oszałamiające kwoty, jednak jest to na pewno bardzo przyjemne kieszonkowe, zwłaszcza, że pozyskiwane pasywnie, gdyż na Redbubble publikuję już niezwykle rzadko. Raz zbudowane portfolio produktów zarabia na nas w przyszłości w pełni automatycznie.

Redbubble: zarobki z ostatnich kilku miesięcy.

Redbubble może być również odpowiedzią na pytanie gdzie można sprzedawać swoje zdjęcia, obrazy, czy szkice.
Tak, je również możemy umieszczać na naszych produktach!

Promowanie i marketing na Redbubble


Kolejnym, wielkim plusem Redbubble jest fakt, że nie dość, że wykonują oni dla nas ogrom pracy związanej z drukowaniem i wysyłaniem produktu do osób, które kupiły nasze prace, to jeszcze świetnie radzi sobie z marketingiem: Redbubble wysyła maile do swoich użytkowników, podsuwając im pomysły w stylu “ten produkt może Ci się spodobać”, bazując na dotychczasowych zakupach i wyszukiwaniach danego klienta, co jest wspaniałym i skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży.

Redbubble: rejestracja


Rejestracja na Redbubble jest niezwykle prostym procesem, wygląda jak rejestracja na każdą inną stronę internetową: po wpisaniu adresu email i stworzeniu hasła, musimy tylko potwierdzić naszego maila i voila!
Możemy już tworzyć nasz własny sklep internetowy, nie musząc płacić za domenę, hosting, wtyczki, towar i całą masę innych rzeczy. 

Tworzenie grafik na nasze koszulki może być naprawdę prostym procesem, zwłaszcza, jeśli korzystamy z programu Canva, który oferuje przepastną bibliotekę gotowych już grafik, stworzonych przez profesjonalnych artystów, których to grafik możemy używać jako elementy naszych wzorów na produkty!
Odwiedź Canvę TUTAJ.

Kolejnym miejscem, gdzie warto rozejrzeć się za pięknymi, przykuwającymi oko grafikami, których możemy użyć na naszych produktach na Redbubble jest Creative Fabricamiejsce, wypełnione po brzegi graficznymi wspaniałościami, z których ogrom posiada licencję print on demand, czyli tą, która jest nam potrzebna, by użyć ich na koszulkach, kubkach, naklejkach i wielu innych.
Odwiedź Creative Fabrica TUTAJ.


Podobnie, jak w przypadku Amazon Merch – tutaj również ludzie często kupują wzory, które składają się wyłącznie z tekstu, tzw. text-based designs. Dlatego często wystarczy, abyśmy pokombinowali nieco z ciekawymi czcionkami, by stworzyć ciekawy, prosty wzór na nasze koszulki.

Gdy nasz projekt jest już gotowy, wystarczy, że wgramy go na stronę tworzenia nowego produktu, a tam przy pomocy myszki decydujemy jak chcemy nasz wzór ułożyć na danym produkcie.

Spójrz, jakie to proste:

Tutaj, rzecz jasna, przykładowy szybki wzór, stworzony na potrzeby mojego filmiku na kanale YouTube.


Gdy ułożymy już nasz wzór na produktach, musimy jeszcze nadać tytuł naszej pracy, dodać do niej tagi, aby ułatwić klientom znalezienie naszego wzoru, oraz dodać opis.

Tytuł i tagi na Redbubble


Tytuł i tagi mają ogromny wpływ na to, komu i na jakie słowa kluczowe wpisane w wyszukiwarkę nasz produkt pojawi się w wynikach wyszukiwania, dlatego musimy przyłożyć się do tego procesu i skrupulatnie przemyśleć i opisać naszą pracę tak, aby łatwo dać się znaleźć.

Redbubble sugeruje, by używać 15 tagów, oddzielonych od siebie spacją. Ważne, by były to naprawdę związane z naszym wzorem słowa (jeden tag może składać się z jednego słowa, lub ciągu słów). 

Niezwykle pomocnym narzędziem, które podpowie nam popularne i skuteczne tagi na Redbubble jest Redbubble Tag Generator, czyli darmowe narzędzie od Merch Titans.
(Korzystanie z Redbubble Tag Generator wymaga założenia bezpłatnego konta).
Wybróbuj Redbubble Tag Generator TUTAJ.

Opis naszego produktu nie jest już tak ważny dla naszego pozycjonowania w samym Redbubble, ale może on być bardzo pomocny dla pozycjonowania w Google, a tą drogą w przyszłości również możemy przyciągnąć do siebie klientów, warto więc zadbać, by opis był w miarę długi i naszpikowany słowami kluczowymi, na które chcemy się pozycjonować.

Warto w tym miejscu wspomnieć, że na Redbubble obowiązują takie same zasady dotyczące zastrzeżonych znaków towarowych (trademarków), oraz praw autorskich (copyrights), co na Amazonie, czy gdziekolwiek indziej – nie wolno nam używać tego, co do nas nie należy, lub na co nie  posiadamy licencji, dogłębnie rozwijam ten temat TUTAJ.

Na koniec musimy jeszcze tylko wybrać na jakich produktach chcemy, aby nasz wzór pokazywał się domyślnie: tutaj również polecam zaufać sugestiom Redbubble i użyć opcji “Optimized”.

Co ciekawe, jak gdyby robili dla nas jeszcze za mało, Redbubble tworzy dla nas mockupy naszych produktów, czyli realistycznie wyglądające wizualizacje tego, jak nasz produkt wyglądałby już na człowieku, co psychologicznie pomaga nakłonić klienta do zakupu naszej koszulki, gdyż kiedy widzi on ją już na modelu, staje się ona w jego oczach bardziej realna, namacalna, dzięki czemu łatwiej może wyobrazić sobie samego siebie, noszącego daną część garderoby. 


Redbubble: czy warto?

Zarabianie na Redbubble jest proste i przyjemne, oraz tworzy świetny dochód pasywny. Warto z niego skorzystać, zwłaszcza, kiedy przykładowo próbujemy się dostać na Amazon Merch i jesteśmy w trakcie oczekiwania na decyzję Amazona – nie warto tracić czasu, skoro można w tym czasie zdobywać doświadczenie i pierwsze pieniądze np. właśnie na Redbubble.
Jeśli zaś sprzedajemy już na Merchu, oznacza to, że mamy już pewną pulę wzorów, które możemy wrzucić na sprzedaż i tutaj i tutaj, co podwaja nasze szanse na sukces i na zarobek.
Możemy to robić w pełni legalnie, gdyż zarówno Merch, jak i Redbubble są tzw. platformami non-exclusive, czyli żadna z nich nie rości sobie wyłącznych praw do naszych prac.
Czemu więc nie zwiększyć szans na większy zarobek, skoro to takie proste?

Jeśli chcesz zobaczyć więcej, odsyłam Cię do filmiku na YouTube, powiązanego z tym wpisem, znajdziesz tam więcej szczegółów i zobaczysz na własne oczy cały proces wrzucania wzoru.
Znajdziesz go TUTAJ.

Kurs Redbubble

W tym miejscu, chciałbym z dumą pokazać Ci produkt, o który sporo osób prosiło, odkąd zacząłem tworzyć treści na temat zarabiania na Redbubble.
Stworzyłem Kurs Redbubble, który w wygodnej formie lekcji wideo (z nieograniczonym i dożywotnim dostępem), poprowadzi Cię krok po kroku przez cały proces rejestracji, tworzenia sklepu na Redbubble, ustawień, tworzenia grafiki, odpowiedniego tytułowania, tagowania i opisywania Twoich prac, oraz darmowych sposobów promocji, by zwiększyć sprzedaż i Twoje zarobki.

Kurs Redbubble

Przeczytaj więcej o kursie Redbubble TUTAJ.

Możesz też wybrać „Akademię Print On Demand” (Kurs Redbubble + Kurs Amazon Merch + Kurs Canva + Kurs Teepublic), oszczędzając w ten sposób 741zł!

Dołącz do Akademii Print On Demand

Zobacz TUTAJ dlaczego Akademia Print On Demand jest najczęściej wybieraną opcją

Akademia Print on Demand
Akademia Print On Demand

Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę Ci, aby Twoja przygoda z Redbubble rozpoczęła się jak najszybciej, bo ilość radości i satysfakcji, które ona daje jest nie do przecenienia.

    4 replies to "Jak Sprzedawać na Redbubble: poradnik dla początkujących."

    • Rosi

      Cześć Mateusz,
      Dzięki za filmiki i artykuł , i za dzielenie się wiedzą . Ja od 2 tyg. jestem na Redbubble i jak dla nmie jest super ( choć jeszcze nic nie sprzedałam ) podoba mi się ich strona , przyjemnie , klorystyczne miło i szybko ,, wkładania projektów ” . Nie tak jak na kdp. amazonie długo się ładują pliki . Jestem też na teepublik tu też szybko i przyjemnie tylko jak dla mnie za mało artyków . A do marcha też ,, wstapię ” jak przyjmą 🙂
      Dzięki jeszcze raz i zdrówka życzę .

      • Brodaty Mercher

        Hej, ja z kolei dziękuję za komentarz 🙂
        Trzymam kciuki za przyjęcie do Mercha i za sukces na pozostałych platformach!
        Tobie również wszystkiego dobrego 🙂

    • Hiper Domeny

      Bardzo ciekawy blog, rzeczowy i wyważony. Od dzisiaj zaglądam regularnie i subsbskrybuje kanał RSS. Pozdrowienia 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.