W swoich działaniach jestem zdecydowanym zwolennikiem ułatwiania sobie życia. Zależy mi na tym, aby moja praca stawała się coraz bardziej sprawna, a dzięki temu wysoce wydajna. Dzięki temu szybciej osiągam wyniki i mam więcej czasu dla siebie. Jeśli masz tak jak ja: ten wpis o stronie Merch Informer jest zdecydowanie dla Ciebie!
Czym dokładnie jest Druk na Żądanie (Print On Demand)?
Kilka słów wstępu dla nowych Czytelników, którzy jeszcze nie mieli styczności z tym pojęciem.
W tym biznesie stajesz się twórcą i autorem grafik, które możesz umieszczać na tak zwanych „wirtualnych produktach”, jak np. T-shirty, kubki czy naklejki. Taką możliwość dają strony, typu: Amazon Merch, Redbubble, czy Teepublic, które są moimi osobistymi faworytami pod tym względem.
Jednak takich platform jest o wiele więcej. Rozejrzyj się, nie ograniczaj i znajdź coś dla siebie.
Kiedy Twoje grafiki wylądują już na wybranej stronie i produktach… Twoja praca w tym momencie się właśnie kończy.
Jak to? A gdzie ten skomplikowany proces, w którego skład wchodzą m.in: obsługa klienta czy produkcja towaru? To wszystko leży już w odpowiedzialności platformy, na której zdecydowałeś się pracować.
Ty zajmujesz się tylko tworzeniem nowych grafik.
Print on Demand – jak działa?
1. Tworzysz grafikę
2. Umieszczasz ją na wybranej stronie, jako wirtualny produkt
3. Potencjalny klient znajduje Twój produkt i kupuje go
4. Dana platforma wytwarza produkt z Twoim nadrukiem i wysyła go klientowi
5. Zarabiasz prowizję, którą sam ustalasz
Zapewne zastanawiasz się, czy bycie grafikiem lub posiadanie wybitnych graficznych umiejętności jest wymagane w tym biznesie – otóż… nie!
Istotą jest znalezienie odpowiedniej niszy dla swojej grafiki. Tematyki, która jest często wyszukiwana, a konkurencja jest na tyle mała, abyśmy mogli łatwo dać ludziom to, czego szukają. Właściwa nisza i odpowiednio dobrane słowa kluczowe w procesie budowania naszego produktu (tzw. listingu) są decydujące, aby być widocznym. Dają możliwość sprzedaży naszego produktu w sposób całkowicie organiczny i bezpłatny.
Przykład?
Aby nie być gołosłownym: moja najlepiej sprzedająca się koszulka na Amazon Merch posiada grafikę składającą się wyłącznie z napisu. Stworzenie tej grafiki zajęło mi poniżej 10 minut. Wystarczyło znaleźć fajną czcionkę i odpowiednio ułożyć ją na T-shircie – to wszystko!
Dlaczego nisza jest taka ważna?
Chęć tworzenia „dla każdego” sprawi, że nie dotrzesz do nikogo. Musisz dokładnie wiedzieć, kim jest Twój klient i to właśnie do niego trafić ze swoim produktem, według jego preferencji. Potrzebujesz:
– wiedzieć, z czym się klient utożsamia
– rozumieć, jakiej estetyki czy kolorystyki oczekuje
– wyłapać, co mógłby chcieć nosić, a co już się sprzedaje w danej tematyce
Nie wymyślajmy koła na nowo, jeżeli to koło już istnieje i jest sprawne. Możemy z niego po prostu skorzystać. Jak to uczynić?
Merch Informer: czym jest i jak możesz z niego skorzystać?
Jednym z absolutnie najbardziej istotnych dla mnie narzędzi w kwestii wyszukiwania niszy i słów kluczowych jest właśnie Merch Informer. Przedstawię Ci dzisiaj kilka jego funkcji, o których nigdzie jeszcze nie wspominałem. Mogą one zdecydowanie ułatwić Ci działanie w Druku na Żądanie. Zapnij pasy, bo będzie się działo!
Merch Informer jest narzędziem płatnym. Miesięczna opłata wynosi 9,99$ w licencji „newbie”, która jest zupełnie wystarczająca i to nie tylko na początek. Z moim kodem rabatowym (o tym więcej potem) otrzymasz 20% zniżki. Dowiesz się więcej w sekcji Merch Informer coupon code.
Istnieje również opcja płatności rocznej, która w skali miesiąca opłaca się o wiele bardziej. Jednak w tym przypadku koniecznością jest wyłożenie całej sumy jednorazowo. Możesz zdecydować, która opcja bardziej do Ciebie przemawia.
Oczywiście możesz najpierw skorzystać z bezpłatnych 3 dni próbnych klikając na „Start your FREE trial NOW”. Dzięki temu możesz bez kosztów przekonać się, jak wiele możesz zyskać dzięki temu narzędziu.
Moje ulubione sposoby na korzystanie z Merch Informer
1. Etsy/Pinterest Search:
W Menu po lewej kliknij na: 'Product Research’, a następnie w 'Etsy/Pinterest Search’.
Słowem wstępu. Wiele osób działających w Print On Demand, popełnia błąd ograniczania swojego researchu wyłącznie do tego, który umożliwia im wybrana platforma. Osobiście zalecam myśleć szerzej. Istnieją strony takie, jak Pinterest, gdzie ludzie chętnie dzielą się rzeczami, z którymi się utożsamiają. Rzeczami, które trafiają w ich gust, czy poczucie humoru. Dostajemy w ten sposób gotową informację, czego ci ludzie oczekują i potrzebują. Warto z tego korzystać, bo na tym właśnie możesz zarobić pieniądze.
Wybrałem dla Ciebie na dzisiaj niszę ogrodniczą (gardening). Jeśli masz już jakieś doświadczenie w tym biznesie, to wiesz, jak dochodowa to jest nisza.
W lupce pod „Keywords” wpisz nasze dzisiejsze hasło 'gardening’, a następnie kliknij: 'search’.
Jak widzisz, ukazane wyniki są mocno sprecyzowane pod to, czego dokładnie szukamy. Możesz podglądnąć, jakie dokładnie koszulki sprzedają się na Etsy w tym temacie.
Jaka stylistyka jest preferowana na grafikach; jakiego rodzaju mockup’y są wybierane do estetycznego ukazania danej grafiki. Znajdziesz tu również chwytliwe frazy i napisy często wybierane dla tej niszy.
Osobiście uważam, że jest to fantastyczna i mocno rozbudowana opcja wyszukiwania. Pojedynczy research np. na Amazonie jest na pewno dobrym uzupełnieniem całej pracy, ale nie powinien być jego jedynym elementem. Szczególnie, że takie ograniczone podejście ma zbyt wiele osób.
Robiąc to, co większość, osiągniesz to, co większość.
Warto urozmaicać swoje wyszukiwania z różnych źródeł i poszerzać możliwości ich rezultatów.
Jakie informacje otrzymamy z tej funkcji Merch Informer?
Jak możesz zauważyć, pod mockup’ami produktów możesz podglądnąć takie informacje, jak:
– cena
– liczba polubień
– ilość wyświetleń
– data utworzenia produktu
– użyte tagi/słowa kluczowe (które mogą być dla Ciebie bardzo pomocne, ale ten temat rozwinę bardziej w dalszej części)
– Link kierujący nas do strony sprzedażowej produktu.
Natomiast po kliknięciu na „Show” możemy podejrzeć cały opis dla tego produktu.
Bardzo polecam Ci tę funkcję. Pomoże Ci ona usprawnić i mocno rozbudować cały proces researchowy. Sprawi, że lepiej i szybciej trafisz do odpowiednich ludzi ze swoim produktem.
2. Keyword Finder
W Menu po lewej kliknij na „Keyword Research”, a następnie na „Keyword Finder”
W lupce „Keywords” ponownie użyjmy naszego hasła „gardening” i wybierzmy w sekcji „Source” opcję: 'Amazon US’, następnie kliknijmy w „Search”.
Poniżej wyświetlą Ci się sugerowane i popularne frazy w tematyce ogrodnictwa. Poza samym hasłem, to równie istotnymi danymi, które możemy uzyskać w tym wyszukiwaniu są:
– ilość wyszukiwań danej frazy w miesiącu na Amazonie przez potencjalnego klienta (kolumna „AMZ Search Volume”)
– ilość wyszukiwań danej frazy w Google (kolumna „Google Search Volume”)
*kolumna „CPC” dotyczy płatnych reklam – nam zależy, aby skupić się na organicznym i darmowym pozycjonowaniu na Amazonie
– wskaźnik konkurencji (kolumna „Competition”). Interesuje nas tutaj wskaźnik niski, czyli zaznaczony na zielono „Low”. Im niższa konkurencja, tym większe pole do popisu dla nas.
W następnej kolejności chciałbym zasugerować Ci jeszcze jedną opcję. Kliknij nad tabelką wyszukiwań w „Sort by”, a następnie wybierz: „AMZ Search Volume„.
Dzięki temu posortujemy nasze wyniki wyszukiwań danej frazy na Amazonie od największej ilości tych wyszukiwań do najniższej. Porównujesz wówczas stosunek konkurencji do ilości wyszukiwań i wybierasz najbardziej atrakcyjne hasła. Ja preferuję zjechać w tabelce na tyle nisko, aby dotrzeć do keywordów, które nie są ogólnikowe.
Mamy np. słowo „garden„, którego również warto użyć, jednak nie należy na nim czy jemu podobnym całkowicie się opierać. Warto szukać głębiej i znaleźć coś bardziej zaawansowanego.
Bardzo ważne są te bardziej rozbudowane (np. złożone z dwóch słów lub więcej, tzw. „long-tail keyowords”).
Oto kilka opcji, z których możesz skorzystać wobec danego wyniku wyszukiwania:
– możesz kliknąć w serduszko na prawo od wyszukiwania i dodać to hasło do ulubionych. Wyświetlą się w Menu po lewej w „Favorites”. W ten sposób możesz je sobie zapisać na później do wykorzystania.
– możesz kliknąć także w symbol koszyka podpisany, jako 'Products Search’. Zostaniesz przekierowany na nową stronę w Merch Informer. Zobaczysz tam produkty dostępne na Amazon Merch, zawierające wybrany przez nas keyword.
Spójrz na szczegóły danych koszulek. Zobaczysz, że BSR (Best Sellers Rank = wskaźnik wysokości sprzedaży danego produktu) wynosi poniżej miliona. Oznacza to, że te koszulki sprzedają się całkiem nieźle.
Dodatkowo po prawej stronie zobaczysz „Competition Score„, czyli parametr, który mówi o ilości konkurencji. Poniżej, w zakładce „Related Keywords”, czyli „Powiązane Słowa Kluczowe” wyświetlą się nam sugerowane i powiązane z naszym hasłem frazy.
Kolejna istotna zakładka, to „Keyword Count”. Jest to chmura pojedynczych słów, które najczęściej powtarzają się we wszystkich T-shirtach, które sprzedają się pod daną frazą. Daje nam to pogląd na to, jakich słów używać w połączeniu z wybranym hasłem w tytule lub w opisie produktu. W związku z powyższymi uważam, że funkcja „Keyword Finder” jest niezastąpionym narzędziem, wykonującym dla nas kawał fantastycznej roboty. Jeśli jeszcze z niego nie korzystałeś, to czym prędzej napraw ten błąd!
3. Merch Calendar
Słowem wstępu: najbardziej głośne święta, na które Twórcy Amazona lub Redbubble chętnie tworzą swoje grafiki, to te „podstawowe”. Halloween, Święto Dziękczynienia, Boże Narodzenie, Wielkanoc i Walentynki. Jednak ci, którzy zdecydowali się bardziej zgłębić temat wiedzą, jak istotny dla Amerykanów jest dzień 4 lipca, czyli Święto Niepodległości. To wszystko, to wciąż jednak bardzo popularne i znane wydarzenia. Czy zdajesz sobie sprawę, jak wiele jest nieoficjalnych świąt, które możesz wykorzystać w swoim biznesie Print on Demand? Narzędzie „Merch Calendar” spieszy Ci w tym z pomocą!
W Menu po lewej kliknij w zakładkę „Tools”, a następnie „Merch Calendar”
Możesz odkrywać oficjalne święta obchodzone w Stanach Zjednoczonych (na niebiesko „United States”).
To samo tyczy się Wielkiej Brytanii (na fioletowo „United Kingdom”), czy w Niemiec (na różowo „Germany”).
Do tego dochodzą niezwykle ważne, międzynarodowe święta nieoficjalne (na zielono „Unofficial Holidays”).
Święta nieoficjalne jako pomysł na śmieszną koszulkę?
Termin „Święta nieoficjalne” nie oznacza, że ludzie o nich nie wiedzą lub ich nie celebrują!
Jak możesz zauważyć na kalendarzu, niemalże każdego dnia obchodzone jest jakieś ciekawe tematycznie święto. Wiele z nich może znaleźć doskonałe zastosowanie jako pomysł na koszulkę. Wiedz, że to właśnie szczególnie Amerykanie uwielbiają wyrażać siebie poprzez koszulki, co jest dla nich swoistą normą i czymś naturalnym. Pamiętaj jednak, że co prawda rynek amerykański jest najlepiej opłacalnym zarobkowo rynkiem, ale ma największą konkurencję. Szczególnie pod kątem oficjalnych świąt! Dlatego nie bój się projektować pod oficjalne święta innych państw, a już zwłaszcza w te nieoficjalne międzynarodowe. Warto rozważyć te nieco mniejsze rynki z o wiele mniejszą konkurencją.
Pamiętaj również, aby korzystając z tego kalendarza działać z wyprzedzeniem. W momencie działania spoglądaj na święta, które odbędą się minimum za miesiąc, a nawet później.
Jest to ważne ze względu na zawiłe algorytmy Amazona. Chcemy, by produkt zdążył „złapać” jak najwięcej wyświetleń i kliknięć zanim nadejdzie dane święto.
Ten kalendarz może mieć również zastosowanie, jako wyszukiwarka nietypowych nisz. Inspirujący może być np. Dzień Kuchenki Mikrofalowej. Może Ci się to wydawać śmieszne, ale choćby właśnie dla żartu, ktoś może być zainteresowany produktem o takiej tematyce. Nie ignoruj tej porady, nawet, jeśli czujesz wewnętrzny opór i wydaje Ci się to głupie.
Uważam, że jest to zdecydowanie lepsza taktyka, niż ograniczanie się jedynie do designów na Halloween, Święto Dziękczynienia i Boże Narodzenie. Oczywiście na te święta również chcemy projektować, bo rzecz jasna – one również sprzedają. Konkurencja jest tam jednak największa i przebicie się przez nią może być trudne. Poprzeczka jest wysoko postawiona i może wymagać dużego zaangażowania i pomysłowości.
Podsumowanie i Merch Informer Coupon Code – kod promocyjny!
Korzystaj z „Merch Calendar„, sprawdzaj swoją niszę z „Etsy/Pinterest Search” i szukaj odpowiednich słów kluczowych z „Keyword Finder„.
Taka mieszanka funkcji, to wartościowy i rozbudowany proces researchu, a co za tym idzie – solidny przepis na sukces!
Pamiętaj również, że owszem: grafika i design są ważne, jednak żyjemy w czasach, w których nie musimy sami tworzyć grafik. Nie musisz umieć projektować, gdyż istnieją takie strony, jak Creative Fabrica, o której więcej możesz przeczytać TUTAJ.
Możesz tam znaleźć grafiki ze specjalną licencją POD oraz gotowe wzory na T-shirty. Dobierasz do tego odpowiednie słowa kluczowe i produkt gotowy!
Poza tym, możemy tworzyć grafiki, złożne z samego tekstu. Jeśli śledzisz moje social media, wiesz doskonale, że proste napisy potrafią zarabiać tysiące dolarów miesięcznie.
Większość moich najlepiej sprzedających się grafik bazuje właśnie na odpowiednio dobranym tekście i estetycznym umieszczeniu go na T-shircie.
Merch Informer Coupon Code
Serdecznie zachęcam Cię do korzystania z narzędzia Merch Informer oraz do budowania swojego własnego biznesu Druku na Żądanie.
Zobacz Merch Informer TUTAJ
Wraz z kodem promocyjnym: brodaty20 otrzymasz 20% zniżki!
Masz do mnie pytania, dotyczące narzędzia Merch Informer, lub zarabiania w Internecie?
Śmiało skorzystaj z zakładki KONTAKT i napisz do mnie np. na Instagramie lub wyślij e-mail – z przyjemnością Ci pomogę.
Zerknij też do mojego SKLEPU i wybierz odpowiedni dla siebie produkt, który pchnie Twój biznes z miejsca.
Zobacz wersję video tego wpisu tutaj:
Pozdrawiam Cię serdecznie,
Mateusz Bober