Witam Cię gorąco, z tej strony Mateusz, czyli Brodaty Mercher, cieszę się, że tutaj zaglądasz.
Dzisiaj opowiem Ci o Redbubble, czyli o miejscu, dzięki któremu możesz stworzyć własny sklep internetowy:
– bez żadnych kosztów
– bez konieczności posiadania firmy
– bez posiadania produktu
– sprzedając grafiki, nie musząc znać się na grafice
– w ciągu 60 minut.
Brzmi dobrze? No to lecimy!
Jak działa Redbubble?
Na początek, wyjaśnię Ci czym jest Redbubble i jak działa.
Redbubble to serwis (z siedzibą w Melbourne, Australia), który pozwala dosłownie każdemu użytkownikowi internetu tworzyć własny sklep z dziesiątkami produktów drukowanych na żądanie.
Co to jest „druk na żądanie”?
- Wszystko zaczyna się od Twojego pomysłu: tworzysz (lub korzystasz z już gotowej) grafikę, którą na stronie Redbubble umieszczasz na produktach (w tym przypadku są to ubrania, naklejki, magnesy i najróżniejsze akcesoria)
- Publikujesz „wirtualne” produkty z Twoją grafiką
- Klient, przeglądając Redbubble, trafia na Twój produkt i go kupuje
- Redbubble „nadaje życie” temu produktowi, drukuje go, pakuje i wysyła do klienta.
- Otrzymujesz prowizję (samodzielnie decydujesz jak wysoką): nie musisz robić nic więcej.
Tworząc grafiki (nadruki) na produkty, które udostępnia Ci Redbubble, możesz ze swojego pokoju sprzedawać je na całym świecie, zarabiając w Euro!
Redbubble: Polska mentalność i uprzedzenia.
W Polsce wciąż panuje przekonanie, że „nie ma nic za darmo”.
Dlatego, kiedy słyszymy o biznesie takim, jak Redbubble, ludzie często nie chcą wierzyć, że nie generuje to kosztów i jest bezpieczne, często nawet tego nie sprawdzając (naprawdę: spotykam się z tym na co dzień).
To, że „nie ma nic za darmo” jest zarazem prawdą i nieprawdą, czego wspaniałym przykładem jest właśnie Redbubble: nie ponosimy żadnych finansowych kosztów stworzenia tam sklepu, ani jego prowadzenia. Obsługa klienta również nie jest po naszej stronie, nie płacimy za towar, jego magazynowanie, ani wysyłkę.
Co więc jest kosztem?
Kosztem jest Twój czas. Czas, który musisz poświęcić na to, aby zbudować prężnie działający sklep internetowy w modelu druku na żądanie (print on demand).
Absolutnym minimum, które trzeba dać temu biznesowi, by zaczął przynosić rezultaty, jest kilka tygodni.
Przy czym musimy realnie włożyć pracę i zaangażowanie w ten czas, bo upływ czasu sam w sobie, oczywiście niczego nam nie da. Nie zasiejesz, to nie zbierzesz.
Przechodząc na dietę, również nasz stan zdrowia, czy nasza waga nie poprawia się z dnia na dzień – na wartościowe rzeczy zawsze trzeba pracować, lub czekać, a najczęściej obie te rzeczy naraz.
Redbubble vs Amazon Merch
Być może kojarzysz mnie z treści, dotyczących platformy Amazon Merch on Demand – innej platformy, na której można sprzedawać w takim samym modelu, a którą naprawdę uwielbiam.
Amazon Merch ma ogromny potencjał zarobkowy, jednak ma też jeden minus: trzeba wysłać tam zgłoszenie, a czas, który może upłynąć do pozytywnej jego weryfikacji, może ciągnąć się tygodniami, w skrajnych przypadkach nawet więcej.
Redbubble pozwala Ci zacząć z marszu.
Jeśli tylko podejmiesz taką decyzję, możesz zacząć dosłownie w tym momencie (jednak zostań ze mną do końca tego posta, obiecuję, że nie pożałujesz).
Brak konieczności wysyłania zgłoszenia, brak oczekiwania, czy brak ograniczeń w ilości wrzucanych produktów, daje Redbubble swego rodzaju przewagę nad Amazonem i czyni tę formę biznesu jeszcze bardziej atrakcyjną.
Jakie produkty możesz tworzyć na Redbubble?
Na Redbubble możemy tworzyć dziesiątki produktów, zarówno „typowych” w biznesie druku na żądanie, jak T-shirty, bluzy, kubki, czy naklejki, ale możemy też tworzyć własne: sukienki, spódnice, legginsy, akcesoria dla zwierzaków, elementy dekoracji i wystroju wnętrz, czy nawet plecaki, torby, czy… maseczki!
Jest tego naprawdę dużo, sami decydujemy jakie produkty chcemy aktywować, a jakie dezaktywować, jeśli uznamy, że dany produkt nie wygląda dobrze z naszą grafiką.
Nie musisz być grafikiem!
Istnieje naprawdę ogrom sposobów, na które możesz tworzyć swoje projekty na Redbubble:
- Możesz tworzyć proste projekty, bazujące np. na samym tekście (wierz mi, takie również są codziennie kupowane na tej platformie)
- Możesz korzystać z gotowych już grafik, które posiadają specjalną licencję do użytku komercyjnego (ja też nie jestem grafikiem i korzytam z pięknych grafik z serwisu Creative Fabrica)
- Możesz zacząć uczyć się podstaw grafiki i tworzyć własne, proste projekty w darmowych programach, jak Canva, czy Gimp.
- Możesz zlecać stworzenie projektów komuś innemu
Jeśli nie jesteś grafikiem, nie jest to żaden minus, a czasami bywa to wręcz… plusem!
Dlaczego?
Ponieważ artyści czasami miewają problem z chłodną analizą, której wymaga każdy biznes.
Osoby, które nie są grafikami, malarzami itp mają w tym większą łatwość i nie przywiązują się emocjonalnie do swoich projektów, a to pozwala im się nie zrażać i robić swoje.
A to właśnie konsekwencja jest kluczem do sukcesu.
Jak to nie muszę posiadać firmy? Redbubble a podatki.
Jako, że sam nie jestem żadną miarą doradcą podatkowym, postanowiłem kiedyś dopytać o ten temat u osób, które trudnią się tym trudnym fachem na co dzień.
Czego się dowiedziałem? Redbubble jest swego rodzaju wirtualną galerią sztuki. Dlatego, jako twórcy grafik na ich produkty, możemy rozliczać się raz w roku, wraz z naszym PIT, z przychodu z tzw. praw autorskich (czyli tak samo, jak w przypadku choćby Amazon Merch, czy Amazona KDP).
Dzięki temu, nie musimy sie obawiać, że np. przy przekroczeniu jakiejś kwoty, będziemy musieli otworzyć firmę (jak np. w przypadku prowadzenia działalności nierejstrowanej – to dwie różne rzeczy).
Osobiście polecam Ci raz w roku skorzystać z usług biura księgowego, by mieć pewność, że wszystko będzie dopięte na tip-top (sam taką właśnie strategię stosuję).
Redbubble: jak zacząć?
Jak zatem zacząć na Redbubble?
Na początek proponuję Ci zapis do mojego Darmowego Kursu Domowego Biznesu TUTAJ.
Cała lekcja numer 2 jest poświęcona właśnie platformie Redbubble.
Z kursu dowiesz się też w jaki sposób sprzedawać na Amazon Merch on Demand.
Chcesz wejść na wyższy poziom?
Jeżeli interesuje Cię wyłącznie wygrywanie i chcesz na starcie mieć przewagę nad innymi, skorzystaj ze stworzonego przeze mnie Kursu Redbubble: przeczytaj o nim więcej TUTAJ.
W Kursie Redbubble, w formie wygodnych lekcji wideo, nauczysz się wszystkiego krok po kroku: przeprowdzę Cię za rękę przez każdy etap: począwszy od rejestracji, stworzenia sklepu, skonfigurowania płatności, przez tworzenie grafiki w prosty sposób i bez dodatkowych kosztów, dowiesz się jak odpowiednio tworzyć produkty, umieszczać na nich Twoje grafiki, oraz jakie nadawać tytuły, jakich tagów i opisów używać (to kluczowe kwestie!). Ponadto, dowiesz się też w jaki sposób możesz organicznie (darmowo) promować swój sklep i poszczególne produkty.
Dostęp do kursu jest nieograniczony, w pakiecie otrzymasz też wszystkie jego przyszłe aktualizacje.
Jakby tego było mało, otrzymasz też dostęp do facebookowej grupy tylko dla Kursantów.
Dostajesz więc kolejną przewagę w postaci społeczności i wsparcia.
Dowiedz się więcej o Kursie Redbubble TUTAJ.
Mam nadzieję, że zobaczymy się już niebawem w grupie dla Kursantów,
Pozdrawiam Cię serdecznie 🙂
Mateusz.